Co jeść po treningu?

Środa, 6 Styczeń 2016
Wejherowo

„Jesteś tym, co jesz” – ta prosta maksyma powinna być fundamentem zdrowego odżywiania. Codzienna dieta decyduje przede wszystkim o zdrowiu, ma jednak także wpływ na wydolność organizmu i siłę. Sprawdź, jakie produkty powinny znaleźć się w menu osób, prowadzących aktywny tryb życia.

Posiłek przed treningiem

Po coś do jedzenia powinieneś sięgnąć od 2 do 4 godzin przed planowanymi ćwiczeniami, tak aby zyskać siłę w czasie treningu. O tym, jak długo posiłek będzie napędzał organizm, decyduje jego indeks glikemiczny. Określa on poziom cukru we krwi na 2-3 godziny po spożyciu danego produktu. Im niższy, tym energia wystarczy na dłużej, a podczas aktywności organizm szybciej spali tłuszcz. Wybierając niskotłuszczowy posiłek z umiarkowaną ilością węglowodanów, poprawisz swoją wydolność. Może to być na przykład zestaw składający się z kurczaka z ryżem i surówką, placki ziemniaczane, a nawet spaghetti.

- Jeśli lubisz ćwiczyć rano i nie masz czasu na obfity posiłek na kilka godzin przed treningiem, to przed wyjściem do klubu zjedz coś lekkiego. Może być to choćby owsianka czy koktajl mleczny lub jogurt – podpowiada Krzysztof Ogrodowczyk, trener personalny Tiger Gym Wejher Park.

Po wysiłku zadbaj o swój organizm

- O skład posiłku trzeba zadbać nie tylko przed wysiłkiem. Także po nim należy rozważnie jeść produkty, które pozwolą odbudować w mięśniach poziom glikogenu. – radzi Anna Matlak, manager Tiger Gym w Gdańsku. – Do zrzucenia wagi lub wymodelowania sylwetki nie wystarczą jedynie ćwiczenia. Ważna jest także odpowiednia dieta. Najskuteczniejsza będzie ta opracowana przez specjalistę, który przygotuje ją na podstawie indywidualnego zapotrzebowanie każdej osoby. – uzupełnia.

Każdy trening zużywa odżywczy glikogen, który gromadzony jest w komórkach. Im ćwiczenia są intensywniejsze, tym więcej się go spala. Po zakończeniu aktywności należy uzupełnić jego braki, jedząc dobre węglowodany. Dlatego po powrocie z siłowni lub zajęć fitness nigdy nie idź spać z pustym żołądkiem. Zjedz coś zdrowego. Może to być na przykład kanapka z białym serem i dżemem lub świeże owoce z mlekiem.

Komentarze
Reklama