Doradcy Emerytalni - Wakacyjny przebój w wejherowskim ZUS-ie

Wtorek, 25 Lipiec 2017
Wejherowo

Działający w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych od 3 lipca doradcy emerytalni to prawdziwy przebój tegorocznych wakacji. W ciągu trzech pierwszych wakacyjnych tygodni z ich pomocy skorzystało ponad 500 klientów wejherowskiego ZUS.

Rolą doradców emerytalnych jest wyjaśnienie potencjalnym emerytom, czyli tym którzy będą mogli skorzystać z październikowego obniżenia wieku emerytalnego, od czego zależy wysokość emerytury. Służą oni także pomocą w wypełnieniu wniosku emerytalnego i weryfikacji potrzebnych dokumentów.

O co najczęściej pytają doradców przyszli emeryci? O to jaka będzie wysokości emerytury oraz o ile wzrośnie jeśli będziemy dłużej pracować. Klientów interesowało również kiedy rozwiązać umowę o pracę by przejść na emeryturę, a także czy osoby, które mają uprawnienia do renty muszą składać wniosek o emeryturę. Chcą także wiedzieć, kiedy powinien zostać złożony wniosek o świadczenie i ile czasu będzie mieć ZUS na jego rozpatrzenie.  Aby skorzystać            z usługi doradcy wystarczy przyjść do placówki ZUS i na tzw. na biletomacie wybrać zakładkę „Emerytury/Renty”, a następnie „Doradca Emerytalny”.

Przy pomocy specjalnie przygotowanego kalkulatora emerytalnego doradcy mogą obliczyć wysokość prognozowanego świadczenia w zależności od wskazanego momentu zakończenia aktywności zawodowej. Dzięki doradcom z tego narzędzia skorzystało ponad 400 osób. Doradcy emerytalni za pomocą kalkulatora niejako podpowiadają, kiedy warto skorzystać z uprawnień emerytalnych. Jednak decyzja o zakończeniu aktywności zawodowej zawsze należy do ubezpieczonego, który najczęściej kieruje się oczekiwaniami co do wysokości świadczenia,  oceną stanu swojego zdrowia, sytuacji na rynku pracy, czy planów dotyczących długości odpoczynku na emeryturze. Jak wynika z przeprowadzonych wśród obsługiwanych klientów ankiet, wyliczenie prognozowanej kwoty emerytury dla 1/5 respondentów jest powodem odłożenia decyzji o przejściu na emeryturę na późniejsze lata.

Aż 97 proc. ankietowanych klientów dobrze oceniło pomoc doradców, tle samo doceniło przystępną formę przekazywanych informacji.

Komentarze
Reklama