Jak efektywnie motywować pracowników? Rady dla lidera

Środa, 16 Lipiec 2014
Powiat Wejherowski

Małych i średnich firm na terenie Wejherowa, Redy i Rumi przybywa, a początkowy zapał przedsiębiorców zasługuje na wielki szacunek. Niestety optymizm nie zawsze wystarczy, by umiejętnie kierować swoim biznesem. Jaki błąd najczęściej popełniają świeżo upieczeni przedsiębiorcy?

Szefowie i ich błędy, czyli jak zniechęcić pracownika

Groźby, zbyt wysokie wymagania oraz obniżanie premii za drobne przewinienia to metody, po które sięga wielu szefów. Ma to wzbudzać szacunek pracowników wobec niego, często jednak skutki są wręcz odwrotne. Brak respektu wobec pracowników to najlepszy sposób na to, by zniechęcić ich do wydajniejszej pracy. Błędem dość częstym jest też lekceważenie tych osób, które mają wielki potencjał. Efekt? Brak zaangażowania w pracę ze strony personelu oraz sytuacje, w których dobrzy pracownicy szukają innej pracy.

Jak skutecznie motywować?

Znacznie lepszym sposobem na zmotywowanie pracowników może się okazać przydzielanie im takich zadań, których realizacja nie będzie dla nich obowiązkiem, lecz przyjemnym wyzwaniem. By tak się jednak stało, należy zdobyć wiedzę na temat talentów oraz wrodzonych predyspozycji poszczególnych członków zespołu pracowniczego. Strengths Expert ułatwia zdobycie tej wiedzy, a przeprowadzany przez specjalistów test osobowości pozwala odkryć potencjał każdego pracownika. Wiedzę taką można efektywnie wykorzystać, stosując się do informacji na temat zadań, z jakimi dana osoba może sobie poradzić oraz tych, których wykonanie może stać się w jej przypadku niemal niemożliwe.

Wiedza o pracowniczych talentach: jak można ją wykorzystać w praktyce?

Dobry lider, który chce skutecznie motywować swoich pracowników do działania, musi przede wszystkim zdobyć wiedzę na temat wrodzonych predyspozycji poszczególnych osób, a następnie wykorzystać ich potencjał w praktyce. Jak to zrobić? Przydzielając poszczególnym pracownikom te zadania, do których wykonywania są oni stworzeni. Wiedza na temat indywidualnych talentów poszczególnych pracowników będzie tu pierwszym krokiem do sukcesu.

Talentów, które można wykorzystać w pracy, jest wiele. Są jednak takie, z którymi spotkać się można nawet w tych najmniejszych firmach. Analitycy i organizatorzy, osoby posiadające dar łagodzenia konfliktów oraz te, które potrafią zachęcać innych do działania – oto najcenniejsze talenty, które można odkryć w gronie swoich podwładnych i skutecznie wykorzystać poprzez odpowiedni przydział zadań.

Bez skutecznego zespołu pracowniczego trudno mówić o pomyślnym rozwoju firmy. To pracownicy sprawiają, że zadania wykonywane są na czas, a ich rezultaty są zadowalające. Inwestycja w ich rozwój oraz poszerzenie swojej wiedzy na temat umiejętnego motywowania innych do pracy to ważna sprawa, o której żaden początkujący przedsiębiorca nie powinien zapominać.

Komentarze
Reklama