Jak uniknąć kontuzji na siłowni?

Piątek, 20 Maj 2016
Wejherowo

Ćwicząc na siłowni bez odpowiedniego przygotowania, jest bardzo łatwo o kontuzję. Najbardziej na uraz narażone są ramiona, łokcie, kolana oraz kręgosłup. Zwykle są one następstwem mikrourazów i mikroprzeciążeń, które zbagatelizowane mogą doprowadzić do uszkodzenia układu ruchu. Oto kilka porad, które pomogą uniknąć urazów.

1. Rozgrzewka

Rozgrzewka przed treningiem powinna trwać 10-30 minut, w zależności od indywidualnych uwarunkowań oraz intensywności planowanego treningu. Pozwala ona na przygotowanie mięśni do wysiłku. Ćwiczenia powinny być dynamiczne i skupiać się na poszczególnych partiach ciała – najpierw górnych, potem dolnych.

2. Stretching

Ćwiczenia rozciągające powinny być stosowane zarówno przed rozpoczęciem treningu ze sprzętem, jak i po ich zakończeniu. Pozwalają one powiększyć zakres ruchu w stawach, wzmocnić ścięgna i poprawić ukrwienie, a także rozluźniają mięśnie już po wysiłku.

3. Prawidłowa technika

Prawidłowe wykonywanie ćwiczeń pozwala ochronić się przed kontuzją. Dlatego osoby rozpoczynające swoją przygodę z siłownią powinny trenować pod okiem profesjonalnego trenera, który udzieli im niezębnych wskazówek.

- W klubach fitness Tiger Gym Wejher Park można zdecydować się na trening personalny na siłowni. Są to zajęcia, podczas których trener pracuje tylko z jedną osobą, dobierając odpowiedni zestaw ćwiczeń i doskonaląc sposób ich wykonywania. – mówi Maria Tarasiuk, manager Tiger Gym Wejher Park.

4. Dostosowanie obciążenia do własnych możliwości

To nieprawda, że większe obciążenie podczas ćwiczeń pozwala osiągnąć lepsze efekty w krótkim czasie. Duża liczba powtórzeń z optymalnym ciężarem jest o wiele skuteczniejsza i chroni przed urazami. Za każdym razem pojawienie się dotkliwego bólu jest sygnałem do natychmiastowego zaprzestania ćwiczeń.

5. Regeneracja

Sen, relaks, odpowiednia dieta – nadwyrężone treningiem mięśnie wymagają odpoczynku, tak aby mogły się w pełni zregenerować. W przypadku dłuższych sesji treningowych, co pewien czas powinno się robić kilkudniowe przerwy.

- Klienci Tiger Gym po zakończeniu treningu na siłowni mogą odprężyć się w strefie wellness. – mówi Krzysztof Ogrodowczyk, trener personalny Tiger Gym w Wejherowie – Sauna, jacuzzi i masaże pomogą rozluźnić mięśnie i zregenerować mikrourazy. – dodaje.

 

Komentarze
Reklama
Reda
Spotkanie z Policją w Redzie

Spotkanie z Policją w Redzie

Wtorek, 4 Sierpień 2020
Utrudnienia na Reja w Redzie

Utrudnienia na Reja w Redzie

Wtorek, 5 Maj 2020