Jak znaleźć motywację do ćwiczeń?

Czwartek, 24 Listopad 2016
Wejherowo

Jesień w pełni. Za nami już czas urlopów, kiedy można było eksponować wysportowane ciało na plażach i nad hotelowymi basenami. Teraz, kiedy na dworze zimno i pada, pochłaniamy dodatkowe kalorie, a zapał do treningów spada. W efekcie łatwo jest stracić figurę wypracowaną wieloma miesiącami treningów. Przedstawiamy kilka sprawdzonych sposobów na znalezienie motywacji do ćwiczeń.

Wybieraj ćwiczenia, które sprawiają Ci przyjemność

Trening nie powinien stać się dla Ciebie nużącym przymusem. Ważne, aby ćwiczenia sprawiały radość. Aby tak było, co pewien czas zmieniaj rozkład treningu oraz rodzaje aktywności. Pamiętaj także o tym, aby wybierać energiczne ćwiczenia, kształtujące różne partie mięśni. Nie bój się też zrezygnować z elementów treningu, których nie lubisz.

Kontroluj postępy

Najlepszym motywatorem do ćwiczeń niech staną się dla Ciebie lustro, waga i centymetr. Poddawanie się regularnym treningom będzie o wiele łatwiejsze, jeśli będziesz na bieżąco śledzić postępy swoich działań.

- W przyspieszeniu efektów ćwiczeń pomoże odpowiednia dieta. Zróżnicowany, odpowiednio zbilansowany jadłospis pomoże w rozpędzeniu metabolizmu. – radzi mówi Maria Tarasiuk, manager klubu Tiger Gym Wejher Park – Aby skomponować menu dostosowane do potrzeb konkretnego organizmu, warto skorzystać z porad dietetyka. – dodaje.

Znajdź czas dla Ciebie

Praca, opieka nad dziećmi, zakupy? Pamiętaj, aby pomiędzy codziennymi obowiązkami znaleźć czas dla siebie. Niech będzie to godzina, w której zadbasz o swoje ciało i dobre samopoczucie. Pamiętaj o tym, że trening pomaga nie tylko kształtować sylwetkę, ale także sprzyja wydzielaniu hormonów szczęścia – endorfin.

Nie trenuj sam

Świetną motywacją do treningów jest udział w zajęciach grupowych. Dzięki nim ćwiczenia stają się okazją do towarzyskich spotkań. Co więcej, śledząc postępy osiągane przez innych, jest o wiele łatwiej samemu dążyć do określonych celów.

- W naszym klubie często ćwiczą pary, dla których trening jest szansą na aktywne, wspólne spędzanie czasu. – mówi Przemysław Grabski, trener personalny w klubie Tiger Gym Wejher Park. – Trening zespołowy to okazja do zdrowej rywalizacji. Motywacją do ćwiczeń może stać się śledzenie własnych postępów oraz porównywanie ich z rezultatami osiąganymi przez partnera. – doradza.

Komentarze
Reklama