Koronawirus zmienia rynek. Handel przenosi się do sieci

Piątek, 10 Kwiecień 2020
Powiat Wejherowski

Jeszcze w lutym życie toczyło się zupełnie normalnie. Nikt nie mógł spodziewać się, że w marcu wszystko stanie w cieniu pandemii. Nowa sytuacja zmusiła Polaków do pozostania w domach i zmiany nawyków. Tym samym wymusiła rewolucję w handlu. Długie kolejki przed sklepami, czas dla seniorów, określona liczba kupujących. Te ograniczenia wpłynęły nie tylko na komfort kupujących, ale także na życie handlowców, którzy musieli dostosować się do potrzeb usługobiorców.

Markety i sieci handlowe wychodzą naprzeciw kupującym

W ostatnim czasie ogromną popularnością cieszą się dostawy do domu oferowane przez duże sieci handlowe. Wystarczy tylko wspomnieć, że w wielu miastach zakupy robione z końcem marca dostarczane były tuż przed świętami. Nieco lepiej wygląda sytuacja w marketach, które umożliwiły odbiór gotowych zamówień na miejscu. Klienci chętnie kupują i płacą w sieci, a następnie samodzielnie dobierają towar. Przed pandemią jednak liczba firm, oferujących takie rozwiązania, była naprawdę niewielka. Obecnie na rynku dokonuje się prawdziwa rewolucja. Nie tylko giganci handlowi, ale i mniejsze sieci sklepów próbują realizować dostawy bezkontaktowe. Zamówienia realizowane są przez strony internetowe, maile, a nawet przez telefon.

Rodzinne firmy wkraczają na Facebooka

Ograniczenia w handlu uderzyły także w rolników i właścicieli małych rodzinnych biznesów. Sklepy i stragany nie dość, że otwarte są krócej, to na dodatek mają o wiele mniej kupujących. Zaradni sprzedawcy szybko przenieśli handel do sieci. W mediach społecznościowych można znaleźć mnóstwo ofert, pozwalających na zakup warzyw, owoców, dekoracji i kwiatów z dostawą do domu. Zamówienia składane są przez komunikator, opłacane przelewem i dostarczane wprost pod drzwi.

- Proste sklepy internetowe powstające na Facebooku są odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku. Wszyscy boimy się o zdrowie i chętniej zamawiamy bezkontaktowo. – mówi Gabriel Besta, CEO w agencji marketingowej Medializer, specjalizującej się w tworzeniu sklepów internetowych – Jest duża szansa na to, że epidemia stanie się pozytywnym motorem zmian dla e-handlu. Sprzedaż w sieci rozpoczną firmy, które w innej sytuacji nie odważyłyby się na taką rewolucję. Jeśli usługa przypadnie do gustu klientom, marki mają szansę na dłużej postać na rynku eCommerce.

Sklepy internetowe stawiają na paczkomaty i dostawy bezkontaktowe

Rewolucja nie ominęła również prężnie działających e-sprzedawców. W dobie pandemii, handel internetowy ma się całkiem nieźle. Zyskują przede wszystkim firmy oferujące artykuły pierwszej potrzeby, jednak butiki odzieżowe czy sklepy z zabawkami również nie mogą narzekać na niskie obroty. W czasie, gdy placówki stacjonarne są zamknięte, handel przez internet dla wielu jest jedyną możliwością utrzymania obrotów. COVID-19 wymusza również na sprzedawcach wprowadzenie modyfikacji w łańcuchu dostaw. Klienci w czasie epidemii chętniej wybierają dostawę do paczkomatu, która umożliwia odebranie przesyłki za pośrednictwem aplikacji automatycznie otwierającej skrytki. Popularnym rozwiązaniem są również kurierskie dostawy bezkontaktowe – odbiór paczki nie wymaga wtedy podpisu, a dostawca zostawia przesyłkę w umówionym miejscu.

Komentarze
Reklama
Gdynia
Nowy odcinek buspasa na Hutniczej

Nowy odcinek buspasa na Hutniczej

Piątek, 18 Wrzesień 2020
Finał AMP w siatkówce plażowej 2020

Finał AMP w siatkówce plażowej 2020

Środa, 16 Wrzesień 2020
Trwa remont ulicy Unruga w Gdyni

Trwa remont ulicy Unruga w Gdyni

Czwartek, 3 Wrzesień 2020
Reda
Spotkanie z Policją w Redzie

Spotkanie z Policją w Redzie

Wtorek, 4 Sierpień 2020
Utrudnienia na Reja w Redzie

Utrudnienia na Reja w Redzie

Wtorek, 5 Maj 2020