Miejska Informacja Turystyczna pomaga

Środa, 21 Październik 2015
Gdynia

64 063 turystów, 153 dni działalności, czyli średnio 419 osób/dziennie - tak w skrócie można podsumować tegoroczny sezon letni Informacji Turystycznej w Gdyni. Kompetentna i uprzejma obsługa, ciekawe i bezpłatne broszury turystyczne oraz kompleksowe działania - wszystko po to, by skutecznie pomagać turystom z Polski i zza granicy. I to bez względu na rodzaj problemu, z jakim zwraca się turysta.
 
 
W sezonie letnim, od 1 maja do 30 września, w Informacji Turystycznej pracowało 9 osób - 4 pracowników stałych i 5 sezonowych. Informacji udzielano oczywiście po polsku a także w języku angielskim, niemieckim, hiszpańskim, francuskim i rosyjskim. Nasi pracownicy udzielili pomocy aż 64 063 osobom, wśród których było 14 360 obcokrajowców, co stanowi 22% - podsumowuje Irmina Lewoszewska, kierownik Miejskiej Informacji Turystycznej w Gdyni i dodaje: - Turyści przyjeżdżają do nas z całej Polski oraz ze wszystkich zakątków świata, np. Japonii, Australii, Izraela, Meksyku, Filipin czy Indii. Najliczniejszą grupę obcokrajowców stanowią oczywiście Europejczycy: głównie z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Skandynawii, Hiszpanii, Francji, krajów sąsiednich. Mniej było turystów indywidualnych z Rosji. Na statkach wycieczkowych przypływają przede wszystkim Europejczycy, Amerykanie i Rosjanie - dodaje.
 
Dlatego w porcie w trakcie wakacji pojawiały się Lotne Miejskie Punkty Informacji Turystycznej, które udzielały pasażerom kompleksowej informacji. Okazuje się, że nie jest to praktyka, którą spotyka się codziennie w innych portowych miastach. Turysta z Nowej Zelandii bardzo mile zaskoczony, że miasto wysyła do portu przedstawicieli IT wraz z bezpłatnymi mapami. Mówił, że - choć pływa bardzo dużo - Gdynia jest pierwszym miastem, w którym coś takiego ma miejsce. Musiał aż zrobić zdjęcie dziewczynom z patrolu turystycznego, bo w takim był szoku - mówi z dumą Lewoszewska.
 
Gdyńskie Centrum Sportu prowadzi punkty informacji turystycznej przez cały rok, natomiast sezon turystyczny trwa od 1 maja do 30 września, kiedy to placówki informacji są czynne codziennie. Goście naszego miasta pomoc, oprócz „Patroli lotnych" znajdą w:
- Miejska Informacja Turystyczna, ul. 10 Lutego 24 (budynek PLO), punkt całoroczny, czynny codziennie
- Bałtycki Punkt Informacji Turystycznej, Al. Jana Pawła II (za Akwarium Gdyńskim) w sezonie czynny codziennie
 
Dodatkowe punkty informacji turystycznej organizowano także podczas dużych imprez miejskich jak CudaWianki, festiwal Open'er5. Konkurs Lotów Redbull czy Herbalife IRONMAN Gdynia.

Komentarze
Reklama
Gdynia
Nowy odcinek buspasa na Hutniczej

Nowy odcinek buspasa na Hutniczej

Piątek, 18 Wrzesień 2020
Finał AMP w siatkówce plażowej 2020

Finał AMP w siatkówce plażowej 2020

Środa, 16 Wrzesień 2020
Trwa remont ulicy Unruga w Gdyni

Trwa remont ulicy Unruga w Gdyni

Czwartek, 3 Wrzesień 2020
Reda
Spotkanie z Policją w Redzie

Spotkanie z Policją w Redzie

Wtorek, 4 Sierpień 2020
Utrudnienia na Reja w Redzie

Utrudnienia na Reja w Redzie

Wtorek, 5 Maj 2020