Niełatwy wybór systemu CRM

Poniedziałek, 9 Listopad 2015
Powiat Wejherowski

Nowoczesne systemy do zarządzania relacjami z klientami są dziś wykorzystywane przez wiele firm. Znajdują się pośród nich zarówno duże korporacje, które posiadają bardzo rozbudowane bazy klientów jak i niewielkie firmy, które chcą poprawić efektywność działania i jakość obsługi klienta. Kluczem do wypracowania pożądanych efektów wynikających z wdrożenia systemu CRM jest jego właściwy wybór. Na co należy zwrócić uwagę?

Dobry, czyli jaki?

Dobry system CRM to niewątpliwie taki, który precyzyjnie dopasowany jest do potrzeb zgłaszanych przez konkretną organizację. Inne bowiem potrzeby mają niewielkie firmy handlowe, a inne duże przedsiębiorstwa produkcyjne. Cechą charakterystyczną efektywnych systemów zarządzania relacjami z klientami jest również duża elastyczność, a więc możliwość rozbudowania o dodatkowe moduły zaspokajające potrzeby poszczególnych grup pracowników. Jest to szczególnie istotne w przypadku firm dynamicznie się rozwijających, bowiem ich zapotrzebowanie na informacje o klientach w krótkim horyzoncie czasowym może się istotnie zmienić. Wspomnieć należy również o intuicyjnym interfejsie oraz prostej obsłudze.

Który system CRM wybrać?

Na rynku dostępnych jest dziś wiele narzędzi umożliwiających efektywne zarządzanie relacjami z klientami, jednak ich wdrożenie nie zawsze gwarantuje sukces. Przeprowadzone ankiety wskazują, że tylko co drugie wdrożenie przynosi zamierzone efekty. By uniknąć niepotrzebnych rozczarowań należy swój wybór dobrze przemyśleć, przygotować na zmiany organizację i jej pracowników. Wybierając oprogramowanie dla własnej firmy warto zatroszczyć się o jego możliwie największe dopasowanie do jej potrzeb. Doskonałym rozwiązaniem może być prosty system CRM, który można łatwo i szybko rozbudować o kolejne moduły. Pozwoli to zaoszczędzić sporo środków oraz dostosować oprogramowanie do dynamicznie zmieniającego się zapotrzebowania na informacje. By zrozumieć wymagania własnego biznesu oraz przewidzieć ich ewentualne zmiany w przyszłości, warto przeprowadzić wywiady wśród pracowników poszczególnych departamentów. Tylko takie działanie pozwoli na dokonanie właściwego wyboru i wdrożenie systemu, który przyniesie oczekiwane efekty.

 

Komentarze
Reklama
Gdynia
Nowy odcinek buspasa na Hutniczej

Nowy odcinek buspasa na Hutniczej

Piątek, 18 Wrzesień 2020
Finał AMP w siatkówce plażowej 2020

Finał AMP w siatkówce plażowej 2020

Środa, 16 Wrzesień 2020
Trwa remont ulicy Unruga w Gdyni

Trwa remont ulicy Unruga w Gdyni

Czwartek, 3 Wrzesień 2020
Reda
Spotkanie z Policją w Redzie

Spotkanie z Policją w Redzie

Wtorek, 4 Sierpień 2020
Utrudnienia na Reja w Redzie

Utrudnienia na Reja w Redzie

Wtorek, 5 Maj 2020