O co warto zadbać, prowadząc sklep internetowy?

Środa, 10 Wrzesień 2014
Powiat Wejherowski

Wbrew pozorom prowadzenie sklepu internetowego to nie taka bułka z masłem. Osoby decydujące się na tego typu działalność często mają więcej dylematów niż właściciele ich tradycyjnych odpowiedników.

Zasadniczą różnicą jest przede wszystkim fakt, że w sieci, a już na pewno na początku działalności, jesteśmy w znacznym stopniu anonimowi. Klienci nie mogą do nas przyjść, obejrzeć towaru i osobiście na jego temat porozmawiać. Ale jeśli zadbamy o kilka podstawowych kwestii, konsumenci bez wątpienia obdarzą nas zaufaniem.

Formalnie wiarygodni

Głównym aspektem są oczywiście różnego rodzaju formalności. Prowadząc sklep internetowy, musimy założyć działalność gospodarczą, a następnie udostępnić potencjalnym klientom niezbędne dane na jej temat. Dzięki temu odbiorcy będą mogli nas zidentyfikować oraz zweryfikować naszą wiarygodność w ogólnodostępnych ewidencjach.

Nie możemy też zapomnieć o umieszczeniu w widocznym miejscu przejrzystego, zgodnego z obowiązującym prawem regulaminu, w którym zostaną zawarte warunki zakupów, dostawy, reklamacji i zwrotów. Owszem, nikt nie lubi czytać tego rodzaju twórczości, ale pamiętajmy, że na wypadek ewentualnych konfliktów jest to zabezpieczenie również dla nas.

Biorąc pod lupę wspomniany regulamin, zwróćmy uwagę także na wyszczególnione formy płatności. Wiele osób, zwłaszcza dokonujących zakupu po raz pierwszy, preferuje wysyłkę za pobraniem. Gdy decydujemy się na prowadzenie sklepu internetowego, dobrym pomysłem będzie też podjęcie współpracy z firmą z branży systemów transakcyjnych.

Jak dodatkowo wzbudzić zaufanie klientów?

Chcąc dodatkowo wzbudzić zaufanie konsumentów, spróbujmy zdobyć jeden z popularnych certyfikatów, a ponadto zadbajmy o rzetelną obsługę klienta, czyli sprawnie odpowiadajmy na wysyłane wiadomości, odbierajmy telefon i na bieżąco informujmy o aktualnym statusie złożonego zamówienia.

Zakupy przyjemne dla oka

Ogromne znaczenie będzie miała również oprawa graficzna witryny sklepu, nawet jeśli nasze centrum dowodzenia znajduje się na domowym strychu. Jak właściciele tradycyjnych placówek dbają o porządek, czystość czy miłą dla oka aranżację, tak my musimy sprawić, by czas spędzony na wirtualnych zakupach był dla odbiorców przyjemnością.

Ale intuicyjne menu czy jasny podział na kategorie produktów to nie wszystko. Konsumentów zachęcają także dokładne opisy prezentowanych towarów i dobrej jakości zdjęcia, które niekoniecznie muszą pochodzić ze strony producenta. Jeśli tego typu kreacja nie jest naszą najmocniejszą stroną, skorzystajmy z pomocy profesjonalistów, a poniesione koszty zwrócą nam się z nawiązką.

Komentarze
Reklama