Oś czasu na Facebooku to nie do końca udane rozwiązanie

Sobota, 2 Czerwiec 2012

Dziś, kilka tygodni po uruchomieniu przez Marka Zuckerberga Osi czasu na największym na świecie serwisie społecznościowmy Facebook, można niestety stwierdzić, że Oś czasu to nie do końca udane rozwiązanie dla rozwoju profilów firmowych.

Udało nam się znaleźć analizę firmy Wildfire Interactive - która specjalizuje się w e-marketingu w portalach społecznościowych. Szukaliśmy oczywiście danych pochodzące od samego wszechobecnego Facebooka lecz Zuckerberg na razie nie udostępnił takiej analizy. Firma Wildfire w swoim raporcie przebadał 67 firm, analizie podała ich profile firmowe przed i po uruchomieniu Osi czasu dla profilów biznesowych.

Wiadomościami działającymi na plus są te, że w danych profilach zwiększyła się liczba lajków o około 22% oraz liczba użytkowników mówiąca o tym (PTAT - People Talking About This) wzrosła o 25%. To tyle na temat plusów, minusów jest znacznie więcej. O 6,5% spadła liczba komentarzy oraz znacząco zmniejszył się przyrost osób lubiących daną firmę.

- Jest ot efekt zmniejszenie na Osi czasu widoczności komentarzy innych facebookowiczów. Oś czasu, tak chwalona przez Zuckeberga, po prostu ukrywa komentarza w zamiana za lepszą prezentacje zdjęć oraz materiałów wideo, stąd też automatycznie więcej lajków. Niestety liczba lajków nie rekompensuje zmniejszenie się dynamiki przyrostu osób lubiących dany profil - komentuje Gabriel Besta, z firmy GaboStudio.pl specjalizującej się w kampaniach marketingowych w social mediach.

Komentarze
Reklama
Reda
Spotkanie z Policją w Redzie

Spotkanie z Policją w Redzie

Wtorek, 4 Sierpień 2020
Utrudnienia na Reja w Redzie

Utrudnienia na Reja w Redzie

Wtorek, 5 Maj 2020