Pilates dla kobiet w ciąży

Piątek, 18 Lipiec 2014
Wejherowo

Pilates to system ćwiczeń fizycznych, będących kompilacją jogi, baletu i ćwiczeń polegających na napinaniu mięśni. Na uwagę zasługuje fakt, iż ćwiczenia oparte na metodzie pilates są bezpieczne dla kobiet w ciąży. Dają kobiecie dobry kontakt z własnym, zmieniającym się ciałem.

Najlepiej wykonywać je pod okiem instruktora, który odpowiednio dobierze zestaw ćwiczeń. Dzięki fitness klubowi Tiger Gym Wejherowo, Panie z Małego Trójmiasta mogą uczestniczyć w zajęciach „Pilates dla kobiet w ciąży” w każdy poniedziałek.

Treningi te pozwalają zapobiec dolegliwościom ciążowym, takim jak ból kręgosłupa, obrzęki, oraz zmniejszają prawdopodobieństwo wystąpienia powikłań, takich jak nietrzymanie moczu. Zajęcia pomagają utrzymać odpowiednie napięcie mięśni, co zapobiega garbieniu się sylwetki oraz powstawaniu rozstępów. Kobiety ćwiczące pilates w okresie ciąży lepiej znoszą poród, wzmacniają grupy mięśni, które są istotne w przygotowaniu się do naturalnego porodu.

Pilates został wymyślony przez Niemca – Josepha Pilatesa – jako forma ćwiczeń służąca kontuzjowanym sportowcom i tancerzom. Miał im pomóc wrócić do odpowiedniej formy.

  • Pilates to ćwiczenia, które angażują nie tylko ciało, ale również umysł. Wydłużają i wzmacniają mięśnie, wprowadzają harmonię, relaksują i napełniają energią. Jest to trening całego ciała, w skład którego wchodzi ponad 500 ćwiczeń. Ich istotą jest rozciąganie, spinanie i rozluźnianie mięśni - powiedziała Anna Labuda z Tiger Gym Wejherowo.

Ćwiczenia najlepiej wykonywać pod okiem wykwalifikowanego instruktora. Po każdych ćwiczeniach należy też pamiętać o relaksie! Jest to integralna i wartościowa część zajęć, która powinna trwać ok. 10-15 minut. Do relaksu wybierz taką pozycję, która jest dla ciebie najbardziej odpowiednia i wygodna.

Komentarze
Reklama