Pokonaj cellulit

Sobota, 31 Październik 2015

Cellulit To podstępny wróg. Działa powoli i w ukryciu. A kiedy nierówności skóry są już bardzo widoczne, to znak, że poczynił duże spustoszenia. Warto zatem rozprawić się z tą irytującą niedoskonałością jak najszybciej. SPRAWDZONE SPOSOBY I ODROBINA CIERPLIWOŚCI POMOGĄ CI JĄ ZWALCZYĆ !

JEŚLI CHCESZ, ABY TWOJE CIAŁO odzyskało dawną jędrność, było gładkie i sprężyste, oprócz kosmetyków i parafarmaceutyków powinnaś stosować odpowiednią dietę. A zatem:

  • jedz pięć małych posiłków dziennie o stałych porach - to przyspieszy metabolizm i pozwoli na dokładne trawienie i spalanie tego, co zjadłaś, oraz zapobiegnie odkładaniu się nadmiaru pożywienia w postaci tkanki tłuszczowej.
  • pij 1,5-2 l wody mineralnej dziennie - to pomoże oczyścić organizm i przyspieszy wypłukiwanie toksyn, które zalegając w tkankach, upośledzają metabolizm, a tym samym - spalanie tłuszczu.
  • odstaw słodycze i fast foody - tłuszcze nasycone i rafinowane węglowodany zawierają dużo kalorii. Ich nadmiar organizm natychmiast odkłada w postaci kolejnych fałdek tłuszczu.
  • napoje słodkie i gazowane zastąp sokami ze świeżo wyciskanych owoców -  napoje gazowane zawierają mnóstwo cukru, którego spożywaną ilość trudno kontrolować. Oprócz słodkiego smaku i musujących bąbelków nie zawierają żadnych potrzebnych składników odżywczych. Te znajdziesz w naturalnych owocowych sokach.
  • jedz codziennie 1-2 owoce i dużo warzyw gotowanych oraz surowych. Dzienna porcja warzyw powinna wynosić ok. 0,5 kg. Są one cennym źródłem antyoksydantów oraz błonnika pokarmowego, który zmniejsza wartość energetyczną diety i daje uczucie sytości, poprawia perystaltykę jelit, ma zdolność wychwytywania toksycznych związków, zapobiegając ich wchłanianiu przez jelito (działa odtruwająco) oraz zwiększa wydalanie tłuszczów.
  • unikaj produktów wysoko przetworzonych (wędliny, konserwy, sosy) i tłustych serów (żółte, topione, pleśniowe), majonezu, śmietany - są kaloryczne i ubogie w witaminy i mikroelementy, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu.
  • zastąp tłuszcze zwierzęce roślinnymi, jednak zwracaj uwagę na ich ilość - nie powinna ona przekroczyć 15 proc. codziennej diety. Takie tłuszcze są zdrowsze i bogate w cenne dla organizmu nienasycone kwasy tłuszczowe, ale spożywane w nadmiarze również sprzyjają tyciu.
  • jedz dużo ryb i chudego białego mięsa oraz unikaj wieprzowiny i baraniny. Białe mięso jest mniej energetyczne (mniej tłuste) oraz łatwiej trawione przez organizm niż mięso czerwone.
  • białe pieczywo zastąp ciemnym - zawiera dużo błonnika, który szybciej daje uczucie sytości oraz działa na jelita jak szczotka, wymiatając zbędne produkty przemiany materii oraz pokłady zbędnego tłuszczu.
  • unikaj ziemniaków, makaronów, białego ryżu. Zawierają duże ilości skrobi, która, przyswajana przez organizm, łatwo zamienia się w tłuszcz i powoduje przybieranie na wadze. Zastąp je brązowym ryżem i kaszą, które są cennym źródłem witamin i mikroelementów i, mimo że zawierają sporo kalorii, nie powodują tycia.
  • zrezygnuj z solenia, używaj ziół. Uważaj na przyprawy typu Vegeta, które zawierają dużo soli. Jej nadmiar zatrzymuje wodę w organizmie, a to powoduje obrzęki, uczucie ciężkości oraz nierówne rozkładanie się tkanki tłuszczowej, a więc cellulit...
    nie smaż! Gotuj w wodzie i na parze, piecz w folii, duś, grilluj i podgrzewaj w kuchence mikrofalowej - smażenie na tłuszczu bardzo podnosi kaloryczność produktów. Podczas smażenia powstają szkodliwe dla zdrowia substancje, np. benzopiren.
  • zrezygnuj z używek (papierosy, alkohol) - upośledzają przemianę materii, powodując kłopoty z trawieniem, zwiększają apetyt oraz przyczyniają się do odkładania tkanki tłuszczowej.

 

Komentarze
Reklama