To już oficjalne! Facebook wprowadza reklamy wideo

Poniedziałek, 24 Marzec 2014
Powiat Wejherowski

Pierwsze informacje na temat reklam wideo na facebooku pojawiły się już prawie rok temu. Testy największy serwis społecznościowy w świecie rozpoczął w grudniu ubiegłego roku. Dziś już oficjalnie wiadomo, że gigant z Menlo Park wprowadza reklamy wideo.

W naszych News Feedach pojawią się 15-sekundowe spoty odtwarzane automatycznie. Głównymi kryteriami targetowania mają być wiek oraz płeć.

Jak informuje Facebook, reklamy wideo są głównie adresowane do tych firm, które chcą dotrzeć do swoich potencjalnych, nowych klientów za pośrednictwem materiałów filmowych w wysokiej jakości obrazu i dźwięku.

  • Cieszy mnie fakt, wprowadzenie reklam wideo. Dzięki nim firmy takie jak nasza będą miały okazję zaprezentować to co potrafią realizować najlepiej czyli materiały wideo - mówi Przemysław Dopke, współwłaściciel firmy Picture Group.

Jak informuje serwis socialpress.pl kupowanie reklam wideo, jak również pozyskiwanie danych na temat ich efektywności ma się odbywać podobnie jak w przypadku reklam telewizyjnych. Podstawowym miernikiem ma być tzw. Targeted Gross Rating Point, czyli wartość określająca oglądalność emisji reklamy podana w punktach procentowych. Pomiarem efektywności będzie zajmował się niezależny podmiot, którym w tym wypadku ma być badawczy gigant Nielsen i jego pion dedykowany reklamie internetowej (Nielsen Online Campaign Ratings). Koszt wykupu reklam będzie ustalony w oparciu o dane dostarczone przez Nielsena.

  • Facebook zapowiedział, ze pierwsze reklamy wideo zobaczymy w ciągu kilku najbliższych miesięcy - mówi Gabriel Besta z agencji GaboStudio. Obecnie dostęp do nich otrzymają tylko wybrani reklamodawcy - dodaje.
Komentarze
Reklama