Trening pomoże zachować sprawność seniorom

Poniedziałek, 15 Luty 2016
Wejherowo

Zdaniem lekarzy aktywność fizyczna jest jednym ze sposobów na długowieczność. Rekomenduje się ją bez względu na wiek, dlatego trenować powinni nawet seniorzy. Ważne jedynie, aby rodzaj i natężenie ćwiczeń dostosować do możliwości konkretnej osoby.

Ćwiczenia bezpieczne dla osób starszych

Wraz z wiekiem układ ruchu ulega osłabieniu. Pojawiają się problemy ze stawami, a kości pod wpływem osteoporozy stają się bardziej podatne na złamania. Ćwiczenia zwiększają ruchomość kończyn, wzmacniają mięśnie i pobudzają tkankę kostną do odbudowy. Należy jednak pamiętać, aby aktywność dostosowywać do potrzeb osób starszych, a więc wybierać rodzaj treningów ze zminimalizowanym ryzykiem kontuzji. Seniorzy powinni dużo spacerować i jeździć na rowerze. Bez obaw mogą także pływać i w miarę możliwości brać udział w grupowych zajęciach odbywających się w basenie, np. aqua aerobic. Osobom w podeszłym wieku nie zaszkodzi także trening izometryczny.

- W naszym klubie często ćwiczą osoby starsze. Nic dziwnego, dziś nawet długo po 50. można być w świetnej kondycji. Ćwiczenia to nie tylko okazja do zadbania o własny organizm, to także dobry pretekst do spotkań w gronie znajomych – mówi Anna Matlak, manager Tiger Gym.

Dlaczego aktywność wpływa pozytywnie na organizm?

Trening nie tylko wzmacnia kości i poprawia ruchomość stawów, ale także przyspiesza metabolizm. Spalanie tkanki tłuszczowej rzeźbi sylwetkę oraz sprzyja poprawie funkcjonowania układu krążenia. Ćwiczenia fizyczne dotleniają organizm i ułatwiają zasypianie. Co więcej, aktywność ma także wpływ na kondycję psychiczną. Podczas ćwiczeń organizm wydziela endorfiny – hormony, które są odpowiedzialne za dobry nastrój.

- W Tiger Gym Wejher Park seniorom możemy polecić lekkie ćwiczenia cardio, których przebieg można samodzielnie dostosować do własnych możliwości. Zapraszamy także na stretching, jogę czy pilates. – mówi Maria Tarasiuk, manager Tiger Gym Wejher Park – Warto też wspomnieć o tym, że seniorzy coraz chętniej korzystają z ćwiczeń prowadzonych przez trenera personalnego. – uzupełnia.

Komentarze
Reklama