Upał w samochodzie? Sprawdźcie jak często należy serwisować klimatyzację

Czwartek, 7 Sierpień 2014
Powiat Wejherowski

Jak często należy serwisować układ klimatyzacji? Z tym pytaniem kierowcy, zwracają się do specjalistów bardzo często.

Pojęcie serwisowania układu jest jednak różnie rozumiane i dla wielu specjalistów od klimatyzacji zawiera zupełnie inny zestaw czynności. Do podstawowych procedur kontrolnych na pewno należy zaliczyć sprawdzenie poziomu ciśnienia na niskiej i wysokiej stronie układu, oraz kontrolę temperatury strumienia wydmuchu na wywietrznikach.

  • Taki zakres kontroli układu klimatyzacji jest w zupełności wystarczający przy corocznym przeglądzie auta. Jeżeli skontrolowane parametry układu odbiegają od właściwych dla danego samochodu trzeba niezwłocznie podjąć dalsze działania serwisowe. - powiedział Bartosz Geraszek z AMA – Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów w Bolszewie. - Pamiętać należy również o tym, że rocznie z układu klimatyzacji „ucieka” ok 10-25% czynnika i jest to całkiem normalne, dlatego zalecam swoim klientom napełnienia klimatyzacji co 1 -2 lata. Nie zapominajmy też o tym że co najmniej raz w roku należy także wymienić kabinowy filtr przeciwpyłkowy (kabinowy) oraz odgrzybić układ klimatyzacji. - dodaje.

Źródłem powstawania szkodliwych dla zdrowia mikroorganizmów i grzybów jest brud gromadzący się na powierzchni parownika. Zaciemnione i wilgotne ożebrowanie na parowniku stanowi idealne warunki dla rozwoju bakterii, które wraz z chłodnym powietrzem przedostają się do kabiny pojazdu. Mogą one wywoływać u kierowcy i pasażerów różne reakcje alergiczne (katar, kaszel, łzawienie oczu), a także odpowiedzialne są za wydobywający się z wywietrzników nieprzyjemny zapach.

Kierowco pamiętaj, że najważniejsze jest dokładne obserwowanie tego jak działa nasza klimatyzacja. Jeżeli odczujemy jakikolwiek spadek wydajności chłodzenia powinniśmy udać się do warsztatu niezwłocznie, ponieważ w większości przypadków oznacza to ubytek czynnika chłodniczego z układu. Niedobór czynnika, który stanowi także środek transportu dla oleju powoduje, że pogarsza się smarowanie sprężarki, która w konsekwencji może ulec zatarciu.

  • W AMIE napełniamy każdą klimatyzację czynnikiem z kontrastem UV, dzięki temu jeśli pojawi się wyciek to będzie go znacznie łatwiej znaleźć. - dodaje Bartosz Geraszek z AMA – Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów.
Komentarze
Reklama
Reda
Spotkanie z Policją w Redzie

Spotkanie z Policją w Redzie

Wtorek, 4 Sierpień 2020
Utrudnienia na Reja w Redzie

Utrudnienia na Reja w Redzie

Wtorek, 5 Maj 2020