Zasady treningu redukcyjnego

Poniedziałek, 31 Sierpień 2015
Powiat Wejherowski

Osoby, które jednocześnie chcą wzmocnić swoje mięśnie i zredukować tkankę tłuszczową powinny rozważyć podjęcie odpowiedniego treningu. Jego celem jest strata tłuszczu, aż będzie on na poziomie 15% w przypadku kobiet i 10% w przypadku mężczyzn. Można to osiągnąć poprzez połączenie treningu siłowego z aerobowym.

Żeby trening był wydajny, musi być stosowany regularnie, a ćwiczenia wykonywane poprawnie technicznie. Ponadto wśród ćwiczeń powinny znaleźć się takie, które pozwolą na maksymalną stymulację mięśni przy niewielkim nakładzie czasu. Poziom wydajności jest uzależniony od tego, ile mięśni jest zaangażowanych w wykonywanie ćwiczenia i jak bardzo są one pobudzane.

Ćwiczenia dla redukcji nadmiaru tłuszczu

Dla redukcji tłuszczu powinny być wybierane przede wszystkim te ćwiczenia, które angażują jak najwięcej mięśni jednocześnie. Wśród nich należy wymienić w pierwszej kolejności różne wersje przysiadów (z obciążeniami lub bez), podciąganie się na drążku, wykroki (mogą być z hantlami lub sztangą), martwy ciąg, pompki i różne inne ćwiczenia z użyciem wolnych ciężarów.

Efektowny full body workout

Powszechnie mówi się o tym, że efektywny trening redukcyjny zakłada użycie małych ciężarów i wielu powtórzeń w serii. W rzeczywistości, zbyt duża liczba powtórzeń przyczynia się do tego, że kształtowana jest bardziej wytrzymałość aniżeli siła i masa. Ostatecznie prowadzi to do spadku siły i zmniejszenia ilości bodźców dla mięśni. Przekłada się to na mniejsze rezultaty. Dla skutecznej redukcji korzystniejszy jest intensywny trening wszystkich partii ciała przy każdej sesji.

Trening aerobowy

Kolejną istotną kwestią podczas redukcji tkanki tłuszczowej jest trening aerobowy, czyli jazda na rowerze, bieganie, wbieganie po schodach itp. Część ćwiczących uważa, że lepiej wykonywać go na czczo, dla innych pora dnia nie ma większego znaczenia. Istotne jest to, że w ogóle jest wprowadzony w plan dnia. Powinien być wykonywany 3-4 razy w tygodniu, ale ważne jest to, żeby w dni bez treningowe nie zapominać choćby o minimalnym ruchu, jak spacery.

Zbilansowana dieta

Bez względu na to, jakie zmiany w organizmie chcemy przeprowadzić, bez odpowiednio zbilansowanej diety, żadne ćwiczenia nie dadzą pożądanych efektów. Może się zdarzyć, że bez zmiany nawyków żywieniowych, ćwiczący ma ochotę zjeść dwa razy więcej niż normalnie. Wysiłek wzmaga apetyt, a to może przyczynić się do tego, że rezultatów nie będzie w ogóle… Oprócz zmiany w posiłkach, warto wziąć pod uwagę stosowanie suplementów. Część środków nie tylko przyspiesza metabolizm, ale i usprawnia spalanie tłuszczu oraz zwalcza wolne rodniki. (źródło: http://www.body4you.pl/produkty/dyscypliny-sportu/odzywki-na-rzezbe/olimp-thermo-stim,2,1903)

Komentarze
Reklama
Reda
Spotkanie z Policją w Redzie

Spotkanie z Policją w Redzie

Wtorek, 4 Sierpień 2020
Utrudnienia na Reja w Redzie

Utrudnienia na Reja w Redzie

Wtorek, 5 Maj 2020